Translate

6 Aralık 2021 Pazartesi

BEDAVA SODA İÇMEK İSTER MİSİNİZ?

 

    KAN BAĞIŞI

 Toplumda Kızılay’ın ne olduğuyla ve kan bağışıyla ilgili genel olarak bir bilgi eksikliği mevcut. Bugün olabildiğince kan bağışını ve neden kan bağışının önemli olduğunu anlatacağım.

 Gönüllü olarak Kızılay’da çalışıyorum ve orada insanların bağış yapmasına teşvik amaçlı broşürler dağıtıyoruz.  Sokakta broşür dağıtırken insanların halinden ve tavrından pek çok şey öğrendik aslında. İnsanların 15 dakika bağış yapmaya vakitleri olmadığını, daha önemli işleri olduğunu, kanının sadece kendilerine ait olduğunu ve kendilerinden başka kimseyi düşünmediklerini öğrendik ve acı bir şekilde bunlara tanık olduk.  -Çoğu zaman “Kan bağışı yapmak ister misiniz?” yerine “Bedava maden suyu içmek ister misiniz” diye sorsak daha çok talep olabilir diye düşünüyoruz. -Tabii kan vermeyi çok istemelerine rağmen hastalıklarından ötürü veremeyen bir kesim de ne kadar üzgün olduklarını belirterek gidiyorlar. Hatta hiç unutmuyorum bir gün bir kadına broşür uzattığım esnada bana” ben zaten Kızılay’a yıllardır bağış yapıyordum, son bir yılda kendimi çok halsiz hissetmeye başlamıştım. Bunu Kızılay’daki doktorlara ve hemşirelere de söyledim. Hastanede detaylı bir tetkik sonrası kanser olduğumu öğrendim. Keşke kanser olmasam da bağış yapmaya devam edebilsem. Keşke insanlar bizim gibilerin de ihtiyacı olduğunu düşünüp bağış yapsalar” dedi.  Aynı gün yaşlı bir amca kanın da bağışlanabilir ve paylaşılabilir bir şey olduğunu ilk defa öğrendi. 

İnsanlar kendi başlarına gelinceye kadar kan bağışının neden önemli olduğunu fark etmiyorlar. Sıra kendilerine ya da yakınlarına geldiğinde kan bulmakta zorlanıldığında keşke ben de bu zamana kadar bağış yapsaydım diyorlar. Sağlığı elverişli olduğu halde hiç kan bağışı yapmamış olmanın pişmanlığını yaşıyorlar.  Bazen bağış yapmaya başlamaları için bir başlangıç olmuş oluyor, bazen de acı bir tecrübe…

Hala bağış yapabilme imkânınız varken, hastane koridorlarında çaresizce bekleyen siz veya yakınlarınız olmadan kendiniz ve başkaları için yeni bir adım atabilirsiniz. Çevrenizdekileri de bu konu hakkında bilinçlendirerek iyiliğin yayılmasını ve paylaşılmasını sağlayabilirsiniz. Her insan 15 dakikasını ayırıp 3 canı kurtarabilir.

Eğer 18 yaş üstünde ,65 yaş altında sağlıklı bir bireyseniz ve kanınızı ihtiyacı olan, hastanelerde yaşam savaşı veren insanlarla paylaşmak isterseniz, tamamen gönüllülük esasına dayanarak kan bağışı yapabilirsiniz. Her nerede olursanız olun KIZILAY HERYERDE.

 

3 yorum:

Adı:Kadın Öykü Seçkisi

  "Adı: Kadın Öykü Seçkisi"  Bu öykü seçkisine katılırken kazanabileceğime dair bir ümidim yoktu. Şansımı denemek istedim. İy...